Aktuális

Feltöltve: 2019. december 10. I Érvényes: 2020. december 31.

A Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. tájékoztatása alapján Üllőn a 2020. évben a házhoz menő zöldhulladékgyűjtés, valamint csomagolási hulladékgyűjtés időpontjai a következők szerint alakul:

A karácsonyi fenyőfa begyűjtés/elszállítás időpontjai: 2020. január 17. és január 31.

FONTOS! A házhoz menő zöldhulladék gyűjtés 2020. januártól a megjelölt PÉNTEKI napokon történik! Zöldhulladékgyűjtés időpontok: január 3., 17., 31., február 14., 28., március
13., 27., április 10., 24., május 8., 22., június 5., 19., július 3., 17., 31., augusztus 14., 28., szeptember 11., 25., október 9., 23., november 6., 20., december 4., 18.

Házhoz menő csomagolási hulladékgyűjtés időpontok: január 2., 16., 30., február 13., 27., március 12., 26., április 9., 23., május 7., 21., június 4., 18., július 2., 16., 30., augusztus 13.,
27., szeptember 10., 24., október 8., 22., november 5., 19., december 3., 17., 31.

Házhoz menő lomtalanítás információk: A DTKH a lomtalanítást évente (január – december) ingatlanonként KÉT alkalommal házhoz menő rendszerrel végezi. A lomtalanítás a 06 (53)
500-152 (2. menüpont) telefonszámon igényelhető (ügyfélfogadási időben).

Zöldhulladékgyűjtés és szelektívhulladékgyűjtés esetén: A kertgondozás során levágott füvet és egyéb lágyszárú növényeket, illetve a lehullott falevelet a DTkH Nonprofit Kft. által
térítésmentesen rendelkezésre bocsátott zöld színű lebomló műanyag zsákban, illetve az ágnyesedéket max. 70 cm hosszú kötegekben összekötve, a zöld zsák mellé helyezzék ki az
ingatlanok elé, a közterületet nem szennyező módon.

Csomagolási hulladékgyűjtés esetén: A csomagolási hulladék bármilyen áttetsző (nem fekete) zsákban is kihelyezhető!

FONTOS! Az üveg (színes és színtelen öblös, üdítős, boros, pezsgős) gyűjtése kiöblítve, az üveg gyűjtőpont(ok)on történik! (Városháza mögötti parkolóban a fedett kerékpártárolónál)

Általános információ csere zsákokról: A mindenkori begyűjtéssel egyidejűleg a DTkH Nonprofit Kft. munkatársai annyi cserezsákot (zöld színű, emblémás) adnak, amennyi
kihelyezésre került.

Csak egy apró javaslat: A gyűjtőzsákokba történő elhelyezés előtt érdemes a PET-palackokat, műanyag palackokat, különböző flakonokat tömöríteni, összepréselni. Ezzel
egyrészt jóval kevesebb helyet foglal az elszállításra kerülő szelektív hulladék másrészt jóval kevesebb műanyag szemetes zsák felhasználására lesz szükség. Óvjuk közösen a környezetet!

A DTkH Nonprofit Kft tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, a 2020. év ügyfélszolgálati időpontjairól.
Ügyfélfogadás helye: Üllő, Templom tér 3.

A 2020. évi ügyfélfogadási időpontok:
2020. 01.13 hétfő 9-18 óra
2020. 01.27 hétfő 9-18 óra
2020. 02.10 hétfő 9-18 óra
2020. 02.24 hétfő 9-18 óra
2020. 03.09 hétfő 9-18 óra
2020. 03.23 hétfő 9-18 óra
2020. 04.06 hétfő 9-18 óra
2020. 04.20 hétfő 9-18 óra
2020. 05.04 hétfő 9-18 óra
2020. 05.18 hétfő 9-18 óra
2020. 06.02 kedd 9-18 óra
2020. 06.15 hétfő 9-18 óra
2020. 06.29 hétfő 9-18 óra
2020. 07.13 hétfő 9-18 óra
2020. 07.27 hétfő 9-18 óra
2020. 08.10 hétfő 9-18 óra
2020. 08.24 hétfő 9-18 óra
2020. 09.07 hétfő 9-18 óra
2020. 09.21 hétfő 9-18 óra
2020. 10.05 hétfő 9-18 óra
2020. 10.19 hétfő 9-18 óra
2020. 11.02 hétfő 9-18 óra
2020. 11.16 hétfő 9-18 óra
2020. 11.30 hétfő 9-18 óra
2020. 12.14 hétfő 9-18 óra

Feltöltve: 2019. december 4. I Érvényes: 2019. december 25.

A Monori Rendőrkapitányság a téli hideg idő és az adventi vásárlások során ránk leselkedő veszélyekre kívánja felhívni a figyelmünket. A rendőrség kéri, hogy a téli hideg időjárás miatt fokozottan figyeljenek idős, vagy nehéz körülmények között élő hozzátartozóikra, szomszédjaikra! Az adventi vásárlások alkalmával pedig fokozottan figyeljenek értékeikre!
Mindkét felhívás hasznos tudnivalókat tartalmaz, melyeket szíves figyelmükbe ajánlunk!”

Részletek (1)

Részletek (2)

Feltöltve: 2019. november 28.

Tisztelt üllői Polgárok!

A Gyömrői út, vasúton túli területén élő polgárok telefonon keresték meg Önkormányzatunkat, illetve az egyik Üllői facebook csoportban is megjelent olyan információ, melyben a polgárok aggodalmukat fejezték ki a Gyömrői út-M4 út közötti terület beépítésével kapcsolatban. Tájékoztatásul közreadjuk a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójának
Önkormányzatunkhoz eljuttatott levelét. Amennyiben a Rossmann Magyarország Kft. a Gyömrői út-M4 út közötti területen új beruházást tervez, abban az esetben Üllő Város Önkormányzata az érintett lakossággal konzultálni fog és természetesen lakossági fórumot szervezünk.

Üllő Város Önkormányzata

Itt olvashatják a Rossmann Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójának levelét:

„Tisztelt Üllői lakosok!

A Rossmann Magyarország több mint 10 éve bérel logisztikai és irodai központot Üllőn. A vállalat hosszú távú terve, hogy az üzletmenet zavartalan folytatásával a városban maradjon,
éppen ezért egy kétéves vásárlási folyamat eredményeként esett a választás, egy 2008 óta gazdasági, kereskedelmi és szolgáltatási célú területnek minősített telekre Üllőn. A Rossmann Magyarország még nem döntött a beruházás végleges sorsáról, de a tervezés előtt mindenképpen konzultálni fog a helyi lakosokkal, akár egy lakossági fórum, akár a
polgármesteri hivatal által szervezett civil fórum keretein belül. A Rossmann Magyarország évek óta Üllő város egyik legnagyobb adózója: a tavalyi évben több mint 100 millió Ft helyi
iparűzési adót fizetett be, és körülbelül 70 üllői lakost foglalkoztat a központjában. A vállalat bízik abban, hogy az eddigi évek problémamentes együttműködése a várossal és a lakosokkal a jövőben is folytatódni fog.

Tisztelettel,
Flórián László

ügyvezető igazgató”

Feltöltve: 2019. november 28.

A DTkH Nonprofit Kft tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, a 2020. év ügyfélszolgálati időpontjairól. Ügyfélfogadás helye: Üllő, Templom tér 3.

A 2020. évi ügyfélfogadási időpontok:

2020. 01.13 hétfő 9-18 óra
2020. 01.27 hétfő 9-18 óra
2020. 02.10 hétfő 9-18 óra
2020. 02.24 hétfő 9-18 óra
2020. 03.09 hétfő 9-18 óra
2020. 03.23 hétfő 9-18 óra
2020. 04.06 hétfő 9-18 óra
2020. 04.20 hétfő 9-18 óra
2020. 05.04 hétfő 9-18 óra
2020. 05.18 hétfő 9-18 óra
2020. 06.02 kedd 9-18 óra
2020. 06.15 hétfő 9-18 óra
2020. 06.29 hétfő 9-18 óra
2020. 07.13 hétfő 9-18 óra
2020. 07.27 hétfő 9-18 óra
2020. 08.10 hétfő 9-18 óra
2020. 08.24 hétfő 9-18 óra
2020. 09.07 hétfő 9-18 óra
2020. 09.21 hétfő 9-18 óra
2020. 10.05 hétfő 9-18 óra
2020. 10.19 hétfő 9-18 óra
2020. 11.02 hétfő 9-18 óra
2020. 11.16 hétfő 9-18 óra
2020. 11.30 hétfő 9-18 óra
2020. 12.14 hétfő 9-18 óra

Feltöltve: 2019. november 22. I Érvényes: 2019. november 29.

A NAV 2018 óta nemcsak a fizetési kötelezettségeket hajtja be, hanem általános közigazgatási végrehajtóként, közreműködő gazdálkodókkal végezteti el például a romos épületek bontását, lakásban felhalmozott szemét elszállítását, vagy épp az életveszélyessé vált növényzet visszavágását. Ahhoz, hogy valaki közreműködőként vehessen részt, azaz a NAV megbízásából, munkadíjért végezhessen bontási, javítási, hulladék elszállítási, takarítási vagy egyéb feladatokat, regisztrálnia kell a NAV-nál. A regisztrációval kapcsolatos információk és tudnivalók a mellékletre kattintva érhetők el, itt.

Feltöltve: 2019. november 20.

Tisztelt Üllői Lakosok!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Központi Statisztikai Hivatal Üllő településen kötelező adatszolgáltatáson alapuló mezőgazdasági összeírást hajt végre. A felvétel Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) szerinti nyilvántartási száma: 2219; megnevezése: Egyéni gazdaságok decemberi összeírása, 2019. Az összeírók november 25-e és december 15-e között keresik fel a mintába került, a webes önkitöltéssel nem élő háztartásokat. Az összeírási munkát a Statek Kft. által megbízott, ún. igazoló lappal ellátott kérdezőbiztosok
végzik. Üllő településen a kérdezőbiztos neve: Gálné Kun Viktória.

A háztartásokat véletlenszerűen, matematikai-statisztikai mintavételi módszerrel választották ki. A válaszadás a mintába kerültek számára kötelező, akik adatszolgáltatásukkal
hozzájárulnak az agrárium jellemzőinek széles körű megismeréséhez.
 
A felvétel során nyert információkat kizárólag statisztikai célra használják fel. Az egyedi adatokat a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV. törvény, valamint az Európai Unió
2016/679 sz. Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) előírásainak megfelelően kezelik.
 
A felvételről a www.ksh.hu oldal nyújt bővebb tájékoztatást, és itt teszik közzé a felvétel eredményeit is.
 
Köszönjük együttműködésüket, támogatásukat, mellyel hozzájárulnak a felmérés sikeres végrehajtásához!

Földváriné dr. Kürthy Krisztina
jegyző

Feltöltve: 2019. november 11.

KÖZLEMÉNY
Üllő Város Önkormányzata az alábbi közleményt adja ki a

2019. november 8-án az „Egy kezdő képviselő naplója” nevű facebook oldalon megjelent, Üllő Város Önkormányzatának az Állami Számvevőszék jelentésével kapcsolatos videó bejegyzésben foglaltakkal kapcsolatban:

Az önkormányzatokat az Állami Számvevőszék rendszeres időszakonként ellenőrzi. Ezeknek az ellenőrzéseknek a fő célja, hogy javítsa és segítse az önkormányzatok munkáját, akár azzal is, hogy feltárja a hiányosságokat.

Önkormányzatunk „Integritás- és belső kontrollrendszerének” a vizsgálata 2018. augusztus 27.-étől indult. Ennek keretében az Állami Számvevőszék az önkormányzati feladatellátás során alkalmazott szabályok betartását vizsgálta, több száz dokumentum megküldésével, és több száz kérdés megválaszolásával.  A vizsgált időszak: 2017. – 2018. május volt.  A vizsgálat 2019. október 25-én zárult.

A vizsgálat lezárásáról 2019. október 29.-én kapott az önkormányzat hivatalos tájékoztatást az Állami Számvevőszéktől, amelyben a Számvevőszék egy észrevételt tett, miszerint a nekik megküldött anyagok közül hiányzott a gazdálkodási szabályokhoz szükséges aláírási minta.
Az aláírási minta természetesen rendelkezésünkre állt, azonban adminisztrációs hiba miatt, az nem került csatolásra a Számvevőszék részére. A jegyző az eljárásban személyesen mutatta be azt az Állami Számvevőszéknek. Tekintettel azonban arra, hogy a vizsgálati eljárásban nincs hiánypótlásra lehetőség, ezt a dokumentumot a Számvevőszék úgy tekinti, mintha az nem lenne. Ez fogalmazódik meg a Számvevőszéknek a jegyző részére küldött javaslatából.

Tekintettel arra, hogy a képviselőtestület alakuló ülése és a bizottságok tagjainak megválasztása október-november hónapokban történt, az ezt követő első rendes ülésre terveztük a Képviselőtestület tájékoztatását a vizsgálat eredményéről.

Településünkkel együtt, sok más önkormányzatot is vizsgált az Állami Számvevőszék, és valamennyinél állapított meg hiányosságokat. Kinél többet, kinél kevesebbet, nálunk egyet.

Az Állami Számvevőszék megköszönte a Polgármesternek és munkatársainak az ellenőrzés eredményes lefolytatásához nyújtott támogatását.

Az Állami Számvevőszék önkormányzatunkra vonatkozó jelentése itt elérhető: https://asz.hu/storage/files/files/jelentes/2019/19139.pdf?ctid=762

 

Üllő, 2019. november 11.

Üllő Város Önkormányzata

Feltöltve: 2019. november 8.

A Képviselő testület november 7-i döntései alapján, megalakultak az Önkormányzat szakbizottságai

A Képviselők társadalmi alpolgármestert is választottak

A Képviselő testület az október 24-i alakuló ülésén a Szervezeti és Működési Szabályzat módosításával döntött az új bizottsági struktúráról és az egyes bizottságok létszámáról. A képviselők ezek alapján, a 2019. november 7-én megtartott ülésen döntöttek az új bizottságok személyi összetételéről. Ennek megfelelően a bizottságok elnökei és tagjainak névsora a következő:

Egészségügyi és Szociális Bizottság
Elnök: Fazekas Violetta
A Bizottság képviselő tagjai: Csákvári Istvánné, Juhász Andrea
A Bizottság külsős tagjai: Dr. Ablonczyné Kelemen Erika, Incze István

Környezetvédelmi Bizottság
Elnök: Fricsovszky-Tóth Péter
A Bizottság képviselő tagjai: Fazekas Violetta, Kerezsi Sándor
A Bizottság külsős tagjai: Szabó Zoltán, Tímár László

Köznevelési, Közművelődési, Sport és Ifjúsági Bizottság
Elnök: Hadadi-Fekete Ilona
A Bizottság képviselő tagjai: Juhász Andrea, Nagyné Prém Szilvia
A Bizottság külsős tagjai: Mezei Andrea, Németh Sándor

Pénzügyi Bizottság
Elnök: Dr. Lőre Attila
A Bizottság képviselő tagjai: Medvedovszky Béla, Nagyné Prém Szilvia
A Bizottság külsős tagjai: Füles József, Urgyán György

Rendvédelmi és Ügyrendi Bizottság
Elnök: Udvardi Mátyás
A Bizottság képviselő tagjai: Csákvári Istvánné, Dr. Lőre Attila
A Bizottság külsős tagjai: Fülöp Árpád, Kántor József

Városgazdálkodási Bizottság
Elnök: Medvedovszky Béla
A Bizottság képviselő tagjai: Fricsovszky-Tóth Péter, Kerezsi Sándor, Udvardi Mátyás
A Bizottság külsős tagjai:Gyetvainé D’Elhougne Tünde, Kovács Attila, Nagy Lajosné

A Képviselő testület a november 7-én megtartott ülésén a polgármester javaslatára, munkájának segítésére Varga Lászlót társadalmi megbízatású alpolgármesternek választotta.
A társadalmi megbízatású alpolgármesteri munkakör alkalmazását indokolta a következő évek jelentős beruházásai, belterületi kerékpárút/kerékpársáv fejlesztés, bölcsőde építés, új piac kivitelezés egyszerre valósulnak meg. A fejlesztések kiemelt figyelmet követelnek meg mind a pénzügyi, mind a feladatok koordinálása terén.
Varga László versenyszférában szerzett vezetői tapasztalatokkal bír, Szociálpolitikus-közgazdász és településfejlesztési szakértő, valamint matematika tanári diplomákkal rendelkezik. Német és angol nyelvű „C” típusú közgazdasági szakmai nyelvvizsgái vannak. Varga László munkáját társadalmi megbízatású alpolgármesterként 2020. január 1-től kezdi meg.

Feltöltve: 2019. november 4.

Ezúton tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy Dr. Halasi Katalin november 4-től november 22-ig tanulmányi szabadságon van. Helyettesítését Dr. Tóth Jolán látja el. A betegeket rendelési időben, Halasi doktornő rendelőjében Csulákné Keszeg Krisztina fogadja.

Megértésüket köszönjük.

Feltöltve: 2019. október 28. I Érvényes: 2020. március 15.

Tisztelt Lakosaink!

Bár a hosszúra nyúlt ősz még elkényeztet minket kellemesen meleg időjárással, már készülnünk kell a fűtési időszakra. Az ehhez nyújtható önkormányzati támogatásról tájékoztatjuk Önöket:

A köznyelvben elterjedt szociális tűzifa Üllőn nem biztosítható, mert a szociális célú tüzelőanyag- vásárlásához kapcsolódó kiegészítő állami támogatásra csak az ötezer lélekszám alatti önkormányzatok pályázhatnak, így településünk arra nem jogosult.

Önkormányzatunk azonban – a szociális rendelete alapján – fűtési támogatást biztosít a rászorulók számára. Szociálisan rászorultnak kell tekinteni azt a családban élőt, akinek
családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 71.250,-Ft-ot, egyedül élő esetén 85.500,-Ft-ot. A fűtési támogatás évente két alkalommal adható, egyszer a január 1-től április 15-ig, egyszer pedig az október 15-től december 31-ig terjedő időszakban a fűtési költségekre tekintettel. Azoknak a szociálisan rászorult személyeknek, akiknek a havi jövedelme még alacsonyabb (családban 42.750,-Ft, egyedül élőnél 28.500,-Ft) a fűtési támogatás évente négy alkalommal, január 1-től április 15-ig kétszer, október 15-től december 31-ig kétszer, legfeljebb azonban havonta egy alkalommal adható.

Ha az önkormányzat rendelkezésére áll tűzifa a fűtési támogatás természetben biztosítandó, egyébként pénzbeli támogatásként, melynek összege a alkalmanként nem lehet kevesebb 20.000,- Ft-nál és nem haladhatja meg az 50.000,- Ft-ot. A fűtési támogatás mértékét az Egészségügyi és Szociális Bizottság a kérelmező jövedelme, az
általa eltartott gyermekek száma, szociális körülményei, rászorultsága, egyéb támogatásai és a kérelemben megjelölt indok figyelembe vételével állapítja meg.

A támogatási iránti kérelmet a Polgármesteri Hivatalban a szociális ügyintézőknél lehet benyújtani a kérelmező és családja utolsó havi nettó jövedelméről szóló igazolás csatolásával.

Üllő Város Önkormányzata