Aktuális

Feltöltve: 2020. február 5.

A MÁV-START Zrt. tájékoztatta a Személyszállítási Közszolgáltatási Igazgatóságot, hogy 2020. február 15-től 2020. február 16-ig Ceglédbercel-Cserő – Cegléd állomások között
végzett pályakarbantartási munkák miatt a 100a. sz. Budapest-Nyugati – Szolnok vasútvonalon a mellékletben szereplő vonatok módosított menetrend szerint közlekednek.
 
A 6204 sz., 6294 sz., 6206 sz., 6209 sz., 6207 sz. és a 6205 sz. sebesvonatok Albertirsa – Cegléd, illetve Cegléd – Albertirsa állomások között minden utasforgalomra megnyitott
szolgálati helyen megállnak, és a teljes útvonalon felár nélkül igénybe vehetőek. A 2814 sz., 2816 sz., 2834 sz., 2813 sz., 2815 sz., és a 2835 sz. Z50-es személyvonatok
Budapest-Nyugati – Albertirsa illetve Albertirsa – Budapest-Nyugati viszonylatban közlekednek.
 
2020. február 28/29-én éjszaka Cegléd – Szolnok állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 100a. sz. Budapest-Nyugati – Szolnok vasútvonalon a mellékletben szereplő vonat (2630 sz.) módosított menetrend szerint közlekedik. Cegléd – Szolnok állomások között a 2648 sz. és a 2610 sz. vonatok helyett vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.

A módosított menetrend itt elérhető: (1) (2)

Feltöltve: 2020. január 31.

Személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős

2020. január 31-én reggel Üllőn a Gyömrői úton ismét egy tűzesethez kellett a Tűzoltóknak kivonulni, ahol a konyha helységből indult ki a tűz, vélhetően elektromos zárlat okán.
Személyi sérülés nem történt, de a házban élő idős asszonyt a mentők megfigyelésre kórházba szállították. Kissné Szabó Katalin polgármester a helyszínre sietett és tájékozódott a segítségnyújtás lehetőségéről.

A tűzeset következtében a konyha kiégett, de az épület nem vált lakhatatlanná, az anyagi kár viszont jelentős. Az Üllői Városüzemeltető és Fejlesztő Kft. munkatársai is a helyszínre
érkeztek és a kárenyhítés érdekében segítséget nyújtanak a kiégett tető-rész fóliázásában. A helyszínre több Tűzoltó kocsi és a mentők is időben érkeztek, akiknek ezúton szeretnénk
köszönetünket kifejezni a szakszerű munkáért!

Felhívjuk a tisztelt Lakosság figyelmét, az elektromos vezetékek és elektromos készülékek időszakos felülvizsgálatának fontosságára, hiszen az elmúlt időszakban számos ilyen sajnálatos tűzeset történt városunkban!

 

 

 

 

 

Feltöltve: 2020. január 30.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest Megyei és Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatóságának 1134 Budapest, Dózsa György út 128-132. szám alatti központi
ügyfélszolgálatán 2020. február 4-én áramszünet lesz, így a NAV munkatársai csak beadványokat és bevallásokat vesznek át, valamint általános kérdésekben adnak tájékoztatást.
 
A legközelebbi ügyfélszolgálatok 08 óra 30 perc és 12 óra közötti nyitvatartási időben várják az ügyfeleket az alábbi címeken:
 
NAV Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatósága – Központi ügyfélszolgálat
1097 Budapest, Vaskapu u. 33-35.
NAV Kelet-budapesti Adó- és Vámigazgatósága – Központi ügyfélszolgálat
1144 Budapest, Gvadányi utca 69.
 
Az országos illetékességű ügyekben (adóigazolások kiadása, adóigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés, egészségügyi szolgáltatási járulék bejelentkezés, folyószámlával és bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás) a NAV bármely más ügyfélszolgálata és kirendeltsége felkereshető.
 
Telefonon, általános tájékoztatás esetén a 1819-es szám hívható.

Feltöltve: 2020. január 30.

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy az új piac kivitelezési munkáinak megkezdése miatt, az üveg gyűjtésére kijelölt gyűjtőpont a Városháza mögötti területről, (fedett kerékpártárolótól) áthelyezésre került a Deák Ferenc utca elején található üres területre.

Az üveggyűjtés ezután is a megszokott rendben történik, (színes és színtelen öblös, üdítős, boros, pezsgős üvegek kiöblítve), immár a Deák Ferenc utca elején található gyűjtőkonténerekben kerülhetnek elhelyezésre!

Kérjük szépen, hogy a korábbi üveggyűjtő pontnál, a kerékpártároló melletti padokra és a földre ne tegyenek üres üvegeket! Innen már csak néhány 10 méter az új helyszín!

Köszönjük szíves figyelmüket és segítőkész
együttműködésüket!

Feltöltve: 2020. január 30.

Közterület-felügyelőink, mezőőreink, valamint az üllői polgárok Hivatalunkhoz beérkező észrevételei alapján sajnálattal tapasztaljuk, hogy a szemetelés és a hulladékok illegális
elhelyezése a korábbi időszaktól is nagyobb mértékűvé vált városunkban és annak külterületein.

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy az Üllői Városüzemeltető és Fejlesztő Kft. munkatársai folyamatosan tisztítják a közterületeinket, a forgalmasabb utcák, útszakaszok
mentén hulladékgyűjtőket helyeztek el (pl., Hunyadi utcai fagyizó, Állomás utca – Kossuth Lajos utca a sarki üzletnél) és a közeljövőben további hulladékgyűjtők elhelyezésére is sor
kerül.

Közterület-felügyelőink rendszeresen ellenőrzik a város utcáit, köztereit. Mezőőreink a hét minden napján járőröznek Üllő külterületi részein, azonban az esetek többségében tetten érés helyett sajnos többnyire csak utólagos intézkedésre kerülhet sor.

Tisztelt Lakosaink!

Üllő Város Önkormányzata mindent megtesz a város tisztasága érdekében, azonban erőfeszítéseinknek vannak határai. A környezettudatosság egyének szintjén kezdődik,
mindannyiunk érdeke az igényesebb, tisztább lakókörnyezet megteremtése. Ehhez szükségünk van az együttműködésükre, ezért kérjük Önöket, hogy legyenek partnereink
és tegyünk közösen szemetelés visszaszorítása érdekében!

 Amennyiben jogszerűtlen cselekményt, illegális szemétlerakást, közterületi szemetelést tapasztalnak, kérjük jelezzék az alábbi elérhetőségeken:

Tóth Gábor közterület-felügyelő +36 (70) 312 4134
Béres Zoltán mezőőr, +36 (30) 194 7992
Szemők Zoltán mezőőr, +36 (30) 194 7993

 A külterületeken történő illegális szemétlerakás visszaszorítása érdekében javasoljuk, hogy a nagyobb mennyiségű háztartási hulladék vagy építési törmelék elszállításakor minden esetben az engedélyekkel rendelkező, és a hulladékgazdálkodási területen megbízható Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. szolgáltatásait vegyék igénybe.

Együtt a tisztább Üllőért!
Köszönjük szépen támogató együttműködésüket!

Feltöltve: 2020. január 29.

Beszámoló a Képviselő testület 2020. január 21-i üléséről

 

  • Elfogadásra került a 2020-as költségvetési koncepció

A januári ülésen a Képviselők elfogadták a 2020. évi költségvetés koncepcióját. A Képviselő testület tagjaitól és a szakbizottságoktól számos javaslat érkezett, melyeket a döntéshozók a büdzsé koncepciójának tárgyalásakor figyelembe vettek.
Jelentős kiadási tétel az új piac megépítéséhez szükséges önerő biztosítása, mely összeget a Képviselő testület a 2020-2021. évi költségvetésekben megosztva kíván biztosítani. Az idei évben az új óvoda befejezéséhez és annak eszközbeszerzéséhez is szükséges önerőt biztosítani, emellett várhatóan megkezdődik az új bölcsőde valamint a kerékpár út/kerékpár sáv kivitelezése is, amely beruházások megfontolt költségvetési tervezést igényelnek. A fő számok tekintetében megszületett a koncepció, a költségvetés elfogadása várhatóan februárban megtörténik. A költségvetésről részletesen a költségvetés elfogadását követően nyújtunk tájékoztatást!

 

  • A Képviselők döntése alapján Üllő részt kíván venni az országos faültetési programban

Fricsovszky-Tóth Péter Környezetvédelmi bizottsági elnök előterjesztésére a Képviselő testület a Széchenyi 2020 Vidékfejlesztési Programjának keretében elérhető „Erdősítés támogatása” pályázati lehetőségről tárgyalt. A testület kinyilvánította szándékát a faültetési programban való részvételben, melyhez a szükséges önerő biztosítása mellett felkérte a Környezetvédelmi Bizottságot, hogy a májusi testületi ülésre dolgozza ki a konkrét javaslatot.

 

  • Módosították a közétkeztetésre vonatkozó szerződést – a Képviselő testület az áremelést nem hárítja át az ellátottakra

A Képviselő testület a januári ülésén elfogadta a közétkeztetést biztosító Junior Zrt. 10 %-os áremelési kérelmét, mely 2020. március 1-től lesz hatályos. A szolgáltatás igénybe vevők által fizetendő összegek nem változtak, mivel a Képviselő testület úgy döntött, hogy az áremelést nem hárítja át az ellátottakra.

 

  • Ismét az Eurovill Kft. látja el a közvilágítás karbantartását

Üllő város közigazgatási területén a közvilágítás elemeinek éves karbantartását és üzemeltetését 2019. december 31-ig az Eurovill Kft. végezte. A szerződés lejárta miatt az Önkormányzat 3 cégtől kért be árajánlatot 3 éves időtartamra. A Képviselő testület a beérkezett ajánlatok alapján a legkedvezőbb ajánlatot benyújtó Eurovill Kft-vel 2022. december 31-ig köt szerződést a közvilágítás karbantartására, üzemeltetésére.

 

  • A következő 2 évben is biztosított a televíziós műsorszolgáltatás

A Képviselő testület 2019. év végén határozott a közéleti eseményeiről szóló műsorszórás, valamint a Képviselő testületi ülések televíziós felvételei beszerzés ügyében. A döntés alapján a Hivatal 4 társaság részére küldte meg az ajánlattételi felhívást, melyre a megadott ajánlattételi határidőig 3 ajánlat érkezett. A 3 ajánlat közül 1 társaság nem igazolta egyértelműen a vételkörzeti lefedettséget, 1 pedig nem nyújtotta be a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság engedélyét. A nyertes ajánlattevő, aki egyben a legkedvezőbb ajánlattal rendelkezett, a Kortye Vilmos érdekeltségi körébe tartozó Williams Televízió lett.

 

  • Fókuszban az új beruházások – közbeszerzés indul a bölcsőde épület kivitelezésére, finisben az óvoda építés  

Az új, 2 csoportos bölcsőde építéséhez szükséges kiviteli tervek elkészültek. Ez alapján a Képviselő-testület a januári ülésén a 2 csoportos bölcsőde építésére hirdetmény nélküli nyílt közbeszerzési eljárást indított és 5 komoly referenciákkal rendelkező építési vállalkozást hívott meg.
A Dóra Sándor körúton épülő 4 csoportos óvoda kivitelezési munkái jó ütemben haladnak, az épület műszaki átadása 2020. tavaszán megtörténik, a kivitelezés jelenleg 80%-os készültségi fokon áll. A Gyöngyvirág téri óvodából az intézményvezetők előzetes felmérése alapján a használható, jó állapotú beltéri és kültéri eszközök áttelepítésre kerülnek. Ennek ellenére a közel 1000 m²-es új épülethez számos eszközt szükséges beszerezni. A Hivatal munkatársai a beszerzendő eszközöket 4 kategóriába (konyhatechnológia, kültéri eszközök, bútorok, játékok) sorolták, amely alapján a lefolytatandó közbeszerzési eljárásnak 4 részajánlattételi lehetősége lesz. A Képviselő testület a 4 különböző beszerzésre, külön-külön 3-3 vállalkozás meghívásáról döntött.

Feltöltve: 2020. január 28.

Elindult az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány új, „ÉletMentő” elnevezésű applikációja, amely gyorsabbá és hatékonyabbá teheti a segélyhívásokat.
Az alkalmazás letölthető Play áruházból itt: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.mentok.eletmento&hl=hu 

App Store-ból itt: https://apps.apple.com/hu/app/%C3%A9letment%C5%91/id1494226172

Az applikáció letöltését követően a szükséges regisztráció keretében célszerű kitölteni a személyes
felhasználói profilt, melynek keretében rögzíthető:

  • születés dátuma,
  • TAJ-szám
  • állandó lakcím,
  • továbbá: betegségek, gyógyszerhasználatok, allergiák,

  • Minél több adatot biztosítunk a regisztráció alkalmával, annál több hasznos információt biztosítunk
    a mentők részére baj esetén!

Az applikáció letöltését követően, a kijelző közepén lévő piros “MENTŐK” gombot kell nyomva
tartani, a véletlen riasztások elkerülése végett a virtuális gombot 3 másodpercig. Ez alapján, amikor
baj van azonnal hívás indul a mentők felé, ahol a diszpécser már a tartózkodási helyünkkel kapcsolatos
információkat és a regisztráció alkalmával bevitt adataink is megismeri, ezzel pedig nagy segítséget
nyújt a kiérkező mentősök számára.
Az applikációból induló telefonos segélyhívás természetesen ingyenes!

Részletek ide kattintva! https://www.origo.hu/techbazis/20200123-eletmento-mobilapp-android-
ios.html

Feltöltve: 2020. január 28.

A monori székhelyű közjegyzői iroda, a közelmúltban szakvizsgázott, de nem pályakezdő, jogászt keres közjegyző-helyettesi munkakörbe.
Az álláshirdetés az alábbi linken megtekinthető: http://benczekozjegyzo.hu/allas.pdf