Üllő

Befektetőbarát település hivatalos weblapja


                   
                   

Kormányablak Osztály

Mi is az a Kormányablak?

Az első Kormányablakok 2011 januárjában jelentek meg az ország 29 pontján azzal a céllal, hogy az állampolgárok egyetlen ablaknál intézhessék az összes állammal kapcsolatos ügyüket. Ekkor még kb. harminc ügytípusban lehetett ügyet indítani. Ma ez a szám több mint 600 ügyet jelent.

A jelenleg működő ún. második generációs Kormányablakok az okmányirodák bázisain kerültek kialakításra elsősorban a járásszékhelyeken. A második generációs Kormányablakok 2014-től folyamatosan nyílnak meg, Pest megyében jelenleg 13 második generációs Kormányablak és két elsőgenerációs (Érd, Cegléd) Kormányablak fogadja az ügyfeleket. Fontos kiemelni, hogy nem minden okmányiroda alakult át kormányablakká, így sok helyen az okmányirodák továbbra is működnek.

A Kormányablakokat legtöbben az okmányirodákkal azonosítják, a Kormányablakok azonban jóval magasabb szolgáltatási szintet biztosítanak, hiszen az alapvető okmányirodai ügyeken túl több mint 300 egyéb hatósági eljárásban nyújtanak ügyintézési lehetőséget. A cél az, hogy az ügyfelek egy helyen minél több ügyet tudjanak elintézni, hogy ne az ügyfél vándoroljon, hanem az ügyirat. A Kormányablakban előterjesztett kérelmek továbbításra kerülnek, így azokat továbbra is a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező, az ügyfelek által már megszokott hatóság fogja elbírálni. A Kormányablakok a hatáskörébe tartozó ügyekben felvilágosítást nyújtanak, segítenek a kérelmek kitöltésében, és ha szükséges, segítik az ügyfelet az elektronikus ügyintézés világában.

A legnépszerűbb ügyek a családtámogatással és egészségbiztosítással kapcsolatos ügyek, de a nyugdíj előtt állók is felkereshetik a Kormányablakot szolgálati idő kiszámítása céljából. A Vecsési Járásban élőknek nem kell a szomszédos járásba utazniuk tulajdoni lapért sem, mivel a Kormányablak megnyitásával lehetőségük van hiteles tulajdoni lap kiállítására helyben is. A Kormányablak a kiemelt kormányzati intézkedésekkel (pl. otthon melege program, Erzsébet program) kapcsolatosan egyfajta információs pontként is szolgál.

A Vecsési Járási Hivatal Kormányablaka 2014. február 3-a óta fogadja az ügyfeleket a Market Central egyik üzlethelységében, de ezzel párhuzamosan továbbra is működik és elérhető az Okmányiroda (2220 Vecsés, Szent István tér 1.). A járásban élők így akár két helyszínen is tudják ügyeiket intézni.

A Kormányablakok a lakcím bejelentés kivételével országos illetékességgel rendelkeznek.

A Kormányablakok ügyfélfogadási rendje Pest megyében, így Vecsésen is:
Hétfő: 7:00 ‒ 17:00
Kedd: 8:00 ‒ 18:00
Szerda: 8:00 ‒ 20:00
Csütörtök: 8:00 ‒ 18:00
Pénteken: 8:00 – 16:00

Ügyfélszolgálatunk népszerűségére tekintettel javasoljuk az előzetes időpontfoglalást ügyfélkapun keresztül a https://idopontfoglalo.kh.gov.hu/ oldalon vagy a 1818 telefonszámon, de természetesen előzetes időpontfoglalás nélkül is biztosítjuk az ügyintézési lehetőséget.

További információk:

A Kormányablakban intézhető ügyekről http://kormanyablak.hu/hu
Az okmányirodai ügyekkel kapcsolatban http://www.nyilvantarto.hu/hu/
Elektronikusan intézhető ügyekkel kapcsolatban: https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/

Pest Megyei Kormányhivatal
Vecsési Járási Hivatala

 

Kormányablak
       
1. Cím 2220 Vecsés,
Market Central Bevásárló Központ
Fő út 246-248.
   
2. Ügyfélszolgálat telefonszáma: Titkárság: 06 (29) 555-215,
06 (29) 555 235
06 (29) 795 250
   
3. Fax: 06 (29) 350-080    
4. e-mail: jarasihivatal.vecses@pest.gov.hu    
5. Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest    
6. Intézhető ügytípusok: Okmányirodai ügytípusok:
Egyéni vállalkozói igazolvány ügyek
Járműigazgatási ügyek
Lakcímigazolvány ügyek
Lakcímváltozási ügyek
Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa
Személyi igazolvány ügyek
Útlevél ügyek
Ügyfélkapu regisztráció
Vezetői engedély ügyek
Egyéb intézhető ügytípusokról a kormányablakokról
szóló 515/2013. (XII.30.) Korm. rendelet mellékletében olvashat.
   
7. Ügyfélfogadási idő: Hétfő: 7.00-17.00
Kedd: 8.00-18.00
Szerda: 8.00-20.00
Csütörtök: 8.00-18.00
Péntek: 8.00-16.00
   
8. Információk: Az okmányirodai ügykörökön kívül egyéb, kormányablakban intézhető, az 515/2013.
(XII. 30.) Kormányrendelet mellékleteiben meghatározott feladatkörök.
A kormányablakban előzetes időpontfoglalás nélkül intézhetik ügyeiket a nyitva tartási időn belül. Időpontfoglalásra a www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/hirdetmenyek/vecsesi-jaras link alatt, vagy a 1818-as kormányzati ügyfélvonalon keresztül van lehetőség.
Az elkészült okmányok a Vecsési Kormányablakban (Market Central) 2220 Vecsés, Fő út 246-248) vehetőek át.
   
9. Illetékfizetéssel kapcsolatos
információk:
Az illeték befizetését követően soron kívül ügyfélfogadásra nincs lehetőség. Az ügyfélszolgálaton csak bankkártyás fizetésre van lehetőség, amennyiben az eljárási illetéket/díjat bankkártyával nem tudja teljesíteni, készpénz átutalási megbízást (sárga csekket), ügyintézés során az ügyintézőtől kaphat.
Postahivatal Vecsés település központjában, az ügyfélszolgálattól kb. 2 km távolságra, vagy a XVIII. kerületben Pestszentlőrincen található.
   

 

Pest Megyei Kormányhivatal
Vecsési Járási Hivatala
Vecsési Kormányablak/Okmányiroda
Járási Hivatalhoz tartozó települések: Ecser, Maglód, Üllő,Vecsés
   
1. Cím: 2220 Vecsés, Szent István tér 1.
2. Ügyfélszolgálat telefonszáma: Titkárság: 06 (29) 555-215,
06 (29) 555-270 (ügyfélfogadási időben)
3. e-mail: jarasihivatal.vecses@pest.gov.hu
4. honlap: www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/hirdetmenyek/vecsesi-jaras
5. Ügyfélfogadási idő: Hétfő: 12:00 ‒ 16:00
Kedd: Zárva
Szerda: Személyi okmány ügyintézés: 8.00-18.00
Gépjármű ügyintézés: 8.00-11.00. és 14.00-18.00
11.00-14.00-ig ügyintézés a nagy gépjárműflottával rendelkező vállalkozások részére előre egyeztetett módon a jarasihivatal.vecses@pest.gov.hu email címen
Csütörtök: 08:00 ‒ 12:00
Péntek: Zárva
6. Intézhető ügytípusok: Járműigazgatási ügyek
Lakcímigazolvány ügyek
Lakcímváltozási ügyek
Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa
Személyi igazolvány ügyek
Útlevél ügyek
Ügyfélkapu regisztráció
Vezetői engedély ügyek
7. Információk: Az elkészült okmányok a Vecsési Kormányablakban (Market Central) 2220 Vecsés, Fő út 246-248) vehetőek át.
8. Illetékfizetéssel kapcsolatos
információk:
Az okmányirodában lehetőség van bankkártyás fizetésre. Csekken történő illetékbefizetés a közeli postán lehetséges – kb. 1 percnyire.
Az ügyintéző az illeték befizetését követően, soron kívül fogadja az ügyfelet.