Aktuális

Feltöltve: 2017. november 10. I Érvényes: 2017. december 20.

Központi ügyfélszolgálat új helyen!

A 1132 Budapest, Kresz Géza utca 13-15. szám alatt lévő irodaház helyett, a NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának központi ügyfélszolgálata november 20-tól a 1134 Budapest, Dózsa György út 128-132. szám alatt várja ügyfeleit.

2017. november 20-tól a NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága és a NAV Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatósága központi ügyfélszolgálata közösen működik a 1134 Budapest, Dózsa György út 128-132. szám alatt. A 1132 Budapest, Kresz Géza utca 13-15. szám alatt lévő központi ügyfélszolgálat utoljára 2017. november 16-án, csütörtökön tart nyitva. 2017. november 17-én, pénteken – a költözés miatt – zárva tart.

Az ügyfélfogadási idő változatlan:

Hétfő: 8:30-18:00
Kedd: 8:30-12:00
Szerda: 8:30-18:00
Csütörtök: 8:30-12:00
Péntek: 8:30-11:30

A központi ügyfélszolgálat megközelítése tömegközlekedéssel: a 30-as autóbusszal, a 14-es villamossal és a 75-ös illetve 79-es trolibusszal lehetséges. November 17-én ügyfeleink személyesen a NAV budapesti központi ügyfélszolgálatain, és vidéki kirendeltségein zavartalanul tudják ügyeiket intézni. Általános telefonos ügyintézés esetén kérjük, hívja a 1819-es számot, regisztrált felhasználók esetében pedig a (06) 40/20-21-22-es telefonszámon tudja ügyeit intézni.

Bővebb információkért kérjük, látogasson el honlapunkra: www.nav.gov.hu/ugyfelszolg.

 

Üdvözlettel:

Salgó Attila

sajtóreferens

06-1-427-5061

06-70-491-2907
NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága

Feltöltve: 2017. augusztus 2.

Nem a NAV kér személyes adatot telefonon!

Egy adózó bejelentése szerint valaki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és bankszámla-adatokat kér. A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni.

A NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot! Kérjük, hogy ha valaki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán, éssemmiképpen se adja meg adatait! Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.

 

Üdvözlettel:
Salgó Attila

sajtóreferens

06-1-427-5061

06-70-491-2907
NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága

Feltöltve: 2017. június 12. I Érvényes: 2017. augusztus 31.

A nyári munkát vállaló diákok a foglalkoztatás és a közteherviselés szempontjából felnőttnek számítanak. Bejelentésükre, adózásukra – a diákszövetkezeten keresztül vállalt munka kivételével – ugyanolyan szabályok vonatkoznak, mint más munkavállalók esetében.

A diákok szülői engedéllyel 16 éves koruktól dolgozhatnak, de szünidőben a 15 éves tanulók is vállalhatnak munkát, ha általános iskolába, szakiskolába vagy középiskolába járnak. A munkavállaláshoz adóazonosító jelre van szükség, amit a NAV-nál kell igényelni a 17T34-es nyomtatványon. A munkavégzésről szóló megállapodás előtt célszerű a leendő munkáltatót ellenőrizni a NAV honlapján – az adatbázisok rovatban -, a felfüggesztett, a be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztató cégeknél kockázatos munkába állni.

A diákmunkával szerzett jövedelem is adóköteles, a személyi jövedelemadó mértéke 15%, amit a munkaadó adóelőlegként von le a diák bruttó béréből. Ha munkaviszonyban, vagy biztosítást eredményező megbízási jogviszonyban dolgozik a tanuló, akkor egyéni járulékot is kell fizetnie. A foglalkoztatónak a jövedelemről és a levont közterhekről igazolást kell kiállítania, amire a diáknak jövőre szüksége lesz a NAV által készített személyijövedelemadó-bevallási tervezet ellenőrzéséhez.

Munkaviszony esetében ragaszkodni kell az írásban megkötött – alapbért, munkakört, munkaviszony időtartamát, jellegét és a munkavégzés helyét tartalmazó – munkaszerződéshez, mely csak a törvényes képviselő hozzájárulásával érvényes. A munkaviszony létrejöttét a munkáltatónak be kell jelentenie a NAV-hoz. A munkaszerződésben a felek megállapodhatnak havi, heti, napi vagy órabérben, vagy teljesítménybérben is. A munkavállalónak azonban mindenképp meg kell kapnia a minimálbért, ami 8 órás foglalkoztatásnál bruttó 127 500 forint.

A diákok egyszerűsített foglalkoztatásban is dolgozhatnak, ebben az esetben nem kötelező az írásba foglalt szerződés.

A Nemzetgazdasági Minisztérium Nyári diákmunka programjában azok a nappali tagozatos diákok vehetnek részt, akik a program indulásakor (július 1-jén) már betöltötték a 16. életévüket, befejezésekor (augusztus 31-én) pedig még nem múltak el 25 évesek. A programmal a diákok a területi, települési önkormányzatoknál vagy önkormányzati fenntartású intézményeknél kaphatnak munkalehetőséget. A diákok június 19-étől regisztrálhatnak az illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályánál.

 

Üdvözlettel:
Salgó Attila

sajtóreferens
NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága

Feltöltve: 2017. május 17.

Az új internetes e-SZJA felületen keresztül – mely a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapjáról elérhető – a legegyszerűbb átnézni, elfogadni vagy akár kiegészíteni az szja-bevallási tervezetet. Sőt még az 1+1 százalékról dönteni is itt lehet a leggyorsabban hiba nélkül. A rendszer használatához csupán ügyfélkapus regisztráció szükséges, így akinek még nincs, mindig nem késő Ügyfélkaput nyitni.

Aki egyetért a NAV által készített adóbevallási tervezettel, annak nincs további teendője. A postán küldött dokumentumot sem kell visszaküldeni a NAV-nak és nem kell az ügyfélszolgálatokra sem bevinni, ugyanis az minden további adminisztráció nélkül, automatikusan hivatalos adóbevallássá válik május 22. után.

Ha a bevallásban szerepel fizetendő személyi jövedelemadó vagy egészségügyi hozzájárulás, és ezek összege nem több mint 200 ezer forint, akkor idén is kérhető pótlékmentes részletfizetés, amit a bevallásban kell jelölni. Az első részlet megfizetésének határideje 2017. május 22.

Ha valaki tavaly több önkéntes pénztárnak is fizetett, a bevallásban rendelkezni kell, hogy melyik pénztárhoz kéri a visszautalást. A kereső használatával a leggyorsabb a tervezet kiegészítése. A kereső mezőbe be kell írni az „önkéntes pénztár” kifejezést vagy a „137”-es kódszámot és a találatokból ki kell választani a megfelelőt.

Ha a tervezetben visszaigényelhető adó szerepel, akkor a visszautaláshoz meg kell adni vagy a bankszámlaszámot vagy a postai címet, attól függően, hogy az adózó miként szeretné visszakapni az év közben többletként befizetett adót.   

Akik netán elakadnak a tervezet jóváhagyásában, esetleges kiegészítésében, vagy akár a felajánlásban, azoknak segítenek a NAV rövid tájékoztató videói, amelyek az alábbi linkeken elérhetőek: https://youtu.be/9zrjle9WwY8; https://youtu.be/u43MErkaajk;https://youtu.be/bb46HhZdcHM;h ttps://youtu.be/0GJGXvpwIHs; https://youtu.be/MUNiRj3fTig.

Nem kell megvárni a május 22-i határidőt az 1+1 százalékos felajánlással, amit egyszerűen az új felületen keresztül is be lehet nyújtani, akár a bevallástól függetlenül is.