Aktuális

Feltöltve: 2020. január 11. I Érvényes: 2020. január 18.

A kormányablakokban is intézhető az erkölcsi bizonyítvány igénylése: a fejlesztésnek köszönhetően már nem szükséges a papír alapú formanyomtatvány kitöltése és postai úton
történő feladása, az ügyfelek adminisztratív terheinek csökkentése érdekében az ügyintézőknél szóban terjeszthető elő a kérelem.

Új szolgáltatással bővült az integrált ügyfélszolgálatokon intézhető ügyek köre: 2020. január 1-jétől a kormányablakokban elérhető online ügyintézői felület – a hazai és uniós
forrásokból fejlesztett Erkölcsi bizonyítvány Applikáció (EAP) – segítségével bármelyik kormányablakban igényelhető a hatósági erkölcsi bizonyítvány. Ehhez nem szükséges a
postán megvásárolható űrlapot kitölteni, az ügyfél azonosításáról és a kérelem rögzítéséről az ügyintéző gondoskodik.

Az azonosítás a személyi szám, illetve a természetes személyazonosító adatok (4T) alapján történik. Az ügyintéző által kinyomtatott és az ügyfél által aláírt igénylőlap alapján
a kérelmet elektronikus úton – közvetlenül a szakrendszerbe – nyújtják be. Az elkészült erkölcsi bizonyítványt az igénylő által megjelölt címre postai úton küldi meg a nyilvántartó
hatóság.

A fejlesztés kiemelt célja az eljárások egyszerűsítése: az állampolgárok így egy helyen, gyorsan és hatékonyan intézhetik ügyeiket.

(forrás: kormanyhivatal.hu)

Feltöltve: 2020. január 9.

A Kormányablak nevű alkalmazást az Apple Store és a Google Play áruházból is ingyenesen le lehet tölteni. Az applikáció térképen jeleníti meg az ország valamennyi kormányablakát, s tájékoztatja a felhasználót arról, hogy az adott ügytípust mennyi idő alatt tudja elintézni a hozzá közel eső kormányablakban.

A hír részletesen itt érhető el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/hirek/uj-mobilapp-segiti-a-kormanyablakos-ugyintezest?fbclid=IwAR0sS5sP9_jxw4GeMsO7tp3FFNgnoGyMJIqgk1QaAU71VpccF5S3oqnf0pg

A Kormányablak applikáció:

– segít a magyar embereknek abban, hogy minél gyorsabban tudják intézni az ügyeiket,

– az alkalmazásban szinte minden ügytípust ki lehet választani,

– az alkalmazáson keresztül nem azt látja az állampolgár, hogy hányan várakoznak az adott ügyintézésre előtte, hanem azt, hogy neki mennyi időt kell várnia, hogy sorra kerüljön,

– a rendszer 5 percenként frissíti az adatokat,

A Kormányablak az alábbi linkeken letölthető:

App Store: https://apps.apple.com/hu/app/korm%C3%A1nyablak/id1480836021?l=hu

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.government.office.map

 

Bízunk benne, hogy Üllő Polgárai számára is hasznos segítséget jelent az új applikáció!

Feltöltve: 2020. január 9.

Örömmel tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy 2020. január 2-án aláírásra került az új piac kivitelezésére vonatkozó vállalkozási szerződés, a mai napon 2020. január 8-án pedig megtörtént az új piac kivitelezési területének hivatalos átadás-átvétele.

A 2020. január 8-i terület átadás-átvételen az Üllő Város Önkormányzat részéről Kissné Szabó Katalin Polgármester, Varga László a fejlesztésért felelős Alpolgármester, Fehér Imre Alpolgármester továbbá a Hivatal részéről a fejlesztésben résztvevő Munkatársak, valamint a Kivitelezést, a Műszaki ellenőrzést végző és az új piac kiviteli terveit készítő Tervezőiroda képviselői vettek részt.

Az Önkormányzat Képviselő testülete nyílt közbeszerzési eljárás keretében az értékelési szempontok vizsgálata alapján, 4 érvényes ajánlattevő közül az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő Reogroup Kft.-vel kötött szerződést, akik az építési beruházás kivitelezését nettó 365.174.997 Ft-ért vállalják (azaz bruttó 463.772.246 Ft, 5%-os tartalékkerettel).

Mint ismeretes, Üllő Város Önkormányzata a Pénzügyminisztérium által kiírt „Helyi piacok fejlesztése Pest megye területén” című pályázati forrásból, 2019. tavaszán a maximálisan elnyerhető 150 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyerte el új piac megépítésére. Az új piac megépítéséhez szükséges 313 millió forintot meghaladó önerőt Üllő Város Önkormányzata saját költségvetési forrásból, a 2020-2021. évi költségvetésekben megosztva biztosítja.

Az új piac kivitelezésére 15 hónap a teljesítési határidő, amely alapján a Reogroup Kft.-nek 2021. április 7-ig kell végezni a munkálatokkal.

Emlékeztetőül az új piac műszaki tartalmáról szóló információk, melyeket korábban facebook oldalunkon, az Üllői Hírmondóban és az önkormányzat honlapján is közzétettünk, itt elérhetők:
http://www.ullo.hu/aktualis/varosi-hirek/ullo-a-maximalisan-elnyerheto-150-millio-forint-tamogatast-kapta-az-uj-piac-megepitesere-2

 

Feltöltve: 2020. január 8.

Tisztelt üllői Lakosok!
 
A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása alapján 2020-tól Üllőn is több repülőtér környéki lakos igényelheti a pótlólagos szigetelést lakása vagy háza ablakára. A kibővített ablakszigetelési pályázati program keretében az érintett kerületek és települések meghatározott ingatlantulajdonosai kiegészítő szellőztető berendezést is kérhetnek.
Az Üllőn érintett tulajdonosokat a Budapest Airport postai úton, levélben értesíti majd a jelentkezés módjáról, valamint részletes tájékoztatást tesz közzé arról, hogy a kiterjesztett övezet mely részeiben melyik típusú programra jelentkezhetnek az ingatlantulajdonosok. A programba történő jelentkezés menete hamarosan még gyorsabb és egyszerűbb lesz, az érintett lakóházak tulajdonosai a 2020. év elején induló weboldalon keresztül adhatják le igénylésüket.
 
Nagyobb területen, még többen jelentkezhetnek a repülőtér lakossági ablakszigetelési programjára
 
Budapest, 2020. január 8. – A jövő évben folytatódik, sőt kibővül a repülőtér négy éve megkezdett lakossági ablakszigetelési programja. 2020-tól lényegesen több, repülőtér környéki lakos igényelheti a pótlólagos szigetelést lakása vagy háza ablakára, valamint az érintett kerületek és települések meghatározott ingatlantulajdonosai kiegészítő szellőztető berendezést is kérhetnek.
 
2016 és 2019 között 1500 ingatlantulajdonos számára ajánlotta fel a Budapest Airport a lakossági ablakszigetelési programot, 2020-ban pedig újabb 1500 háztartás számára nyílik meg ez a lehetőség. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a környező kerületekkel és településekkel együtt, közösen fejleszti a térséget, a Budapest Airport a környéken élők életminőségére kiemelt figyelmet fordít. Épp ezért a zajgátló védőövezet lakói számára már 2016-tól elérhetővé tette az ablakszigetelési programot – összesen mintegy 150 millió forint értékben biztosítva az ingatlanok lakó- és hálószobáinak ablakszigetelését.
 
2020-tól az immár négy éve futó ablakszigetelési programban való részvétel a korábbinál kétszer nagyobb területen lesz elérhető. A repülőtér az igénylők köre mellett a szolgáltatások körét is bővíti. Az érintett lakosok az ingyenes ablakszigetelésen (vagy a költségmegosztással járó ablakcserén) felül 2020 tavaszától szellőztető berendezést is igényelhetnek, amely zárt ablak mellett is friss levegőt juttat a ház vagy lakás szobáiba.
 
A kibővített program több ütemben fog megvalósulni a 17. és 18. kerületek, illetve Vecsés és Üllő meghatározott ingatlantulajdonosai számára. A beruházást a Budapest Airport Szomszédjaiért Alapítvány a Budapest Airport által nyújtott támogatásból finanszírozza. A repülőtér-üzemeltető az idén októberben bevezetett, a légitársaságok által az éjfél és hajnali öt óra között Budapest felett végrehajtott fel- és leszállások után fizetendő mélyalvási díjból befolyt összeget is a programra fordítja.
 
Az Üllőn érintett tulajdonosokat a Budapest Airport postai úton, levélben értesíti majd a jelentkezés módjáról, valamint részletes tájékoztatást tesz közzé arról, hogy a kiterjesztett övezet mely részeiben melyik típusú programra jelentkezhetnek az ingatlantulajdonosok. A programba történő jelentkezés menete hamarosan még gyorsabb és egyszerűbb lesz, az érintett lakóházak tulajdonosai a 2020. év elején induló weboldalon keresztül adhatják le igénylésüket.

Feltöltve: 2020. január 8. I Érvényes: 2020. március 31.

Tisztelt Lakosság!

Az elmúlt napokban tapasztalt tartós hideg időre való tekintettel fontosnak tartjuk, hogy a környezetünkben élő rászorultakat, elesetteket segítsük, hogy egészségben és biztonságban vészelhessék át a fagyos napokat.
Ennek érdekében felhívjuk az Önök figyelmét, hogy a Városháza főbejárati előterét az önkormányzat melegedőnek jelölte ki, székeket helyezett el a Vecsési Járási Hivatal Üllői Kirendeltsége irodájának bejáratával szemben. A melegedő nyitva tartása: hajnali 4:00 órától este 21:00 óráig tart, de szükség esetén tovább is igénybe vehető.
Ha esetleg tudomásuk van olyan lakosról, aki rászoruló és fűtetlen otthonban tartózkodik, azt mihamarabb jelezzék a Városháza Portaszolgálatán. Telefon: 06 29/320-021, 320-011.
Továbbá tájékoztatjuk Önöket, hogy a Jégkristály mobil jégpálya melegedő helye – nyitva tartása alatt – szeretettel várja időkorú, átfázott társainkat, kamerával és személyes felügyelettel, közvetlen kapcsolatot tartva az orvosi ügyelettel baj esetére.
Kérem Önöket, hogy ebben a hideg és veszélyeket rejtő téli időszakban fokozottan figyeljenek egymásra és a környezetükben élő rászorultakra. Szükség esetén hívhatják az Üllő Polgárőr és Bűnmegelőzési Egyesületet, annak napi 24 órában hívható ügyeleti telefonszámát: 06-20-223-7181.
 
Kissné Szabó Katalin polgármester

Feltöltve: 2019. december 18.

Tájékoztatjuk a tisztelt üllői lakosságot, hogy a felnőtt háziorvosi rendelés 2019. december 23-ig a szokott rendben biztosított.

December 24-29. között ügyeleti ellátás,
December 30-31. munkanap, háziorvosok a saját rendelési idejükben,
2020. január 1. ügyeleti ellátás,
Január 2-tól újra indul a megszokott rendelési idő, minden háziorvos a saját rendelési idejében.

A felnőtt háziorvosi rendelő kéri a tisztelt lakosságot, hogy december 23-ig mindenki írassa fel a rendszeresen szedett gyógyszereit.

Váratlan/várható eseményekre időben készüljenek fel és szerezzék be a gyógyszereket: lázcsillapító, hányáscsillapító, hasmenésre való gyógyszer, görcsoldók a túlevésekre, alapvető fájdalomcsillapítók, megfázás elleni szerek.

Több napos problémákkal, panaszokkal keressék a háziorvosi rendeléseket!

Köszönjük figyelmüket!

 

Feltöltve: 2019. december 18.

Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Üllői Polgármesteri Hivatal 2019. december 19. (csütörtök) napjától 2020. január 1. (szerda) napjáig téli igazgatási szünet miatt zárva tart, az ügyfélfogadás szünetel.

  • Utolsó ügyfélfogadási nap: 2019. december 18. (szerda)
  • Nyitás: 2020. január 2-án (csütörtök)
  • Halaszthatatlan ügyekben (mint pl.: haláleset anyakönyveztetése) hivatalunk portaszolgálatán tehetnek bejelentést munkanapokon: 8:00-16:00 óráig, személyesen, vagy a 06 (29) 320-011 telefonszámon.

Megértésüket köszönjük!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk!

 

Feltöltve: 2019. december 18.

Tisztelt Adózó Ügyfeleink!

A 2019. II. félévi helyi adó – iparűzési adó, építményadó – valamint gépjárműadó fizetési kötelezettség határideje 2019. szeptember 16. napja volt!

Az Adóhatóság tapasztalata, hogy adózó ügyfeleink jelentős számban – jellemzően a vállalkozók – ezen kötelezettségüknek nem tettek eleget.

Ismét felhívjuk adózó ügyfeleink figyelmét, hogy a gazdálkodó szervezetek – egyéni és társas vállalkozók, valamint az adószámmal rendelkező magánszemélyek – 2018. január 1. évről elektronikus ügyintézésre kötelezettek (ügyfélkapu, cégkapu, hivatali kapu). Erről a jogszabályi változásról 2018. évben, valamint 2019. február hónapban levél formájában tájékoztattuk az érintett adózókat.Fenti jogszabályi előírás alapján az Önkormányzati Adóhatóság az egyéni és társas vállalkozók, valamint az adószámmal rendelkező magánszemélyek, részére 2019. augusztusban nem küldött értesítést a korábban megszokott módon az adószámlájuk egyenlegéről sem levélben, sem elektronikus úton!

Tisztelettel felhívjuk adózó ügyfeleinket, hogy szíveskedjenek lehívni az Adóegyenlegüket a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap oldalon – kiválasztva az önkormányzatot – („válasszon önkormányzatot”) – bal oldali menüsorban „adóegyenleg lekérdezése” menüpontban, és szíveskedjenek eleget tenni a 2019. évi adófizetési kötelezettségüknek.

Befizetéseiket az alábbi számlaszámokra teljesíthetik:
Üllő Város Önkormányzat OTP Bank Nyrt-nél vezetett számlaszámai:

GÉPJÁRMŰADÓ SZÁMLASZÁM:                     11742056-15392141-08970000

IPARŰZÉSI ADÓ SZÁMLASZÁM:                     11742056-15392141-03540000

ÉPÍTMÉNYADÓ SZÁMLASZÁM:                      11742056-15392141-02440000

KÉSEDELMI PÓTLÉK SZÁMLASZÁM:             11742056-15392141-03780000       

 

Dévai Éva
Adócsoport  vezető

 

 

Feltöltve: 2019. december 16. I Érvényes: 2020. január 31.

A környezeti zaj kezeléséről és értékeléséről szóló 280/2004.(X.20.) Kormányrendelet (tov.: Korm.rend.) értelmében a rendeletben meghatározott éves forgalomnagyságot
meghaladó közlekedési létesítményekre stratégiai zajtérképet és zajcsökkentési intézkedési tervet kell készíteni és rendszeres időközönként felülvizsgálni, amely feladatot
a KTI Közlekedéstudományi Nonprofit Kft. (tov.: KTI) végzi.
Ezúton tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a KTI elkészítette a nagyforgalmú közutakra és a nagyforgalmú vasutakra vonatkozó intézkedési tervek tervezetét
(intézkedési tervjavaslatot), amelyet a Korm.rend. 11.§ alapján az érintett települési önkormányzat a helyben szokásos közzététellel társadalmi egyeztetésre bocsát. Az
egyeztetést követően a KTI a beérkezett vélemények figyelembevételével véglegesíti az intézkedési terveket.
A Korm.rend. 11.§ (6) bekezdése alapján az intézkedési tervjavaslatokra vonatkozó észrevételek megtételére a közzététel időpontjától számított 30 napig van lehetőség.
Az intézkedési tervjavaslatokat itt (1) (2) (3)(4) megtekinthetik. Amennyiben észrevételük van a tervjavaslatokkal kapcsolatban, azt a partnerseg@ullo.hu e-mail címre, vagy postai úton a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Irodájának címezve a 2225 Üllő, Templom tér 3. címre kérjük megküldeni.
Tájékoztatjuk továbbá a Tisztelt Lakosságot, hogy az intézkedési tervjavaslatokhoz kapcsolódó, a KTI által 2018-ban készített stratégiai zajtérképek a http://ugyelza.kti.hu/map/ linken keresztül elérhetőek.

2019.12.16.

Kissné Szabó Katalin / polgármester

Feltöltve: 2019. december 10. I Érvényes: 2020. december 31.

A Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. tájékoztatása alapján Üllőn a 2020. évben a házhoz menő zöldhulladékgyűjtés, valamint csomagolási hulladékgyűjtés időpontjai a következők szerint alakul:

A karácsonyi fenyőfa begyűjtés/elszállítás időpontjai: 2020. január 17. és január 31.

FONTOS! A házhoz menő zöldhulladék gyűjtés 2020. januártól a megjelölt PÉNTEKI napokon történik! Zöldhulladékgyűjtés időpontok: január 3., 17., 31., február 14., 28., március
13., 27., április 10., 24., május 8., 22., június 5., 19., július 3., 17., 31., augusztus 14., 28., szeptember 11., 25., október 9., 23., november 6., 20., december 4., 18.

Házhoz menő csomagolási hulladékgyűjtés időpontok: január 2., 16., 30., február 13., 27., március 12., 26., április 9., 23., május 7., 21., június 4., 18., július 2., 16., 30., augusztus 13.,
27., szeptember 10., 24., október 8., 22., november 5., 19., december 3., 17., 31.

Házhoz menő lomtalanítás információk: A DTKH a lomtalanítást évente (január – december) ingatlanonként KÉT alkalommal házhoz menő rendszerrel végezi. A lomtalanítás a 06 (53)
500-152 (2. menüpont) telefonszámon igényelhető (ügyfélfogadási időben).

Zöldhulladékgyűjtés és szelektívhulladékgyűjtés esetén: A kertgondozás során levágott füvet és egyéb lágyszárú növényeket, illetve a lehullott falevelet a DTkH Nonprofit Kft. által
térítésmentesen rendelkezésre bocsátott zöld színű lebomló műanyag zsákban, illetve az ágnyesedéket max. 70 cm hosszú kötegekben összekötve, a zöld zsák mellé helyezzék ki az
ingatlanok elé, a közterületet nem szennyező módon.

Csomagolási hulladékgyűjtés esetén: A csomagolási hulladék bármilyen áttetsző (nem fekete) zsákban is kihelyezhető!

FONTOS! Az üveg (színes és színtelen öblös, üdítős, boros, pezsgős) gyűjtése kiöblítve, az üveg gyűjtőpont(ok)on történik! (Városháza mögötti parkolóban a fedett kerékpártárolónál)

Általános információ csere zsákokról: A mindenkori begyűjtéssel egyidejűleg a DTkH Nonprofit Kft. munkatársai annyi cserezsákot (zöld színű, emblémás) adnak, amennyi
kihelyezésre került.

Csak egy apró javaslat: A gyűjtőzsákokba történő elhelyezés előtt érdemes a PET-palackokat, műanyag palackokat, különböző flakonokat tömöríteni, összepréselni. Ezzel
egyrészt jóval kevesebb helyet foglal az elszállításra kerülő szelektív hulladék másrészt jóval kevesebb műanyag szemetes zsák felhasználására lesz szükség. Óvjuk közösen a környezetet!

A DTkH Nonprofit Kft tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, a 2020. év ügyfélszolgálati időpontjairól.
Ügyfélfogadás helye: Üllő, Templom tér 3.

A 2020. évi ügyfélfogadási időpontok:
2020. 01.13 hétfő 9-18 óra
2020. 01.27 hétfő 9-18 óra
2020. 02.10 hétfő 9-18 óra
2020. 02.24 hétfő 9-18 óra
2020. 03.09 hétfő 9-18 óra
2020. 03.23 hétfő 9-18 óra
2020. 04.06 hétfő 9-18 óra
2020. 04.20 hétfő 9-18 óra
2020. 05.04 hétfő 9-18 óra
2020. 05.18 hétfő 9-18 óra
2020. 06.02 kedd 9-18 óra
2020. 06.15 hétfő 9-18 óra
2020. 06.29 hétfő 9-18 óra
2020. 07.13 hétfő 9-18 óra
2020. 07.27 hétfő 9-18 óra
2020. 08.10 hétfő 9-18 óra
2020. 08.24 hétfő 9-18 óra
2020. 09.07 hétfő 9-18 óra
2020. 09.21 hétfő 9-18 óra
2020. 10.05 hétfő 9-18 óra
2020. 10.19 hétfő 9-18 óra
2020. 11.02 hétfő 9-18 óra
2020. 11.16 hétfő 9-18 óra
2020. 11.30 hétfő 9-18 óra
2020. 12.14 hétfő 9-18 óra