Üllő

Befektetőbarát település hivatalos weblapja


                   
                   

Tisztelt Adózó Ügyfelünk!

Feltöltve: 2019. február 27. I Érvényes: 2019. március 31.

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 36.§ (1) bekezdése alapján „Az Adóhatóság írásban, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban Eüsztv.) meghatározott elektronikus úton tart kapcsolatot az adózókkal.”

Ez azt jelenti, hogy a gazdálkodó szervezetek – ide értve többek között az egyéni és társas vállalkozókat, adószámmal rendelkező magánszemélyeket – 2018. január 1-től elektronikus
ügyintézésre kötelesek, tehát részükről ettől az időponttól papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni. (Erről a jogszabályi változásról 2018. évben már tájékoztattuk adózó ügyfeleinket.) Fontos tudnia, hogy az elektronikus levél, az e-mail nem minősül elektronikus ügyintézésnek, kizárólag a személyre szabott ügyintézési felületen, elektronikus azonosítási szolgáltatással ellátott rendszerben végzett ügyintézés (cégkapu, hivatali kapu). 2019. január 1. naptól az adóigazgatási eljárás részletszabályiról szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet 22.§ (2) bekezdése alapján az önkormányzati adóhatóság az adózó adószámlájának egyenlegéről, a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról NEM ÉRTESÍTI azt az adózót, aki (amely) bevallás benyújtására, illetve adatszolgáltatás teljesítésére ELEKTRONIKUS ÚTON KÖTELEZETT, vagy választása szerint elektronikusan nyújtotta be a bevallását.
Ezen adózóknak az Adóhatóság 2019. augusztusában már nem fog adószámla kivonatot küldeni csak ELEKTRONIKUS TÁJÉKOZTATÁST az adószámla és a felszámított késedelmi pótlék elektronikus elérhetőségéről, amely a következő oldalon érhető el:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Itt az önkormányzat kiválasztása után („válasszon önkormányzatot”) „adóegyenleg lekérdezése” menüpontot kell használni. Felhívom figyelmét, hogy amennyiben képviselőként / meghatalmazottként kívánja az adóegyenleg lekérdezés funkciót használni, ennek feltétele az adóhatósághoz írásban – a jogszabályi feltételeknek megfelelő űrlapon és adattartalommal – bejelentett képviseleti jogosultság!
Amennyiben képviseleti jogosultsága az adóhatósági rendszerben nem rögzített, az adóegyenleg lekérdezést nem tudja használni! A meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni vagy jegyzőkönyvbe kell mondani. A jogi személy képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselőjének eljárása személyes eljárásnak minősül, ezen esetekben a képviseleti jog igazolása nem szükséges.
Tájékoztatom továbbá, hogy az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/217. (XII.28.) Korm. rendelet 20.§ (1) bekezdése alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett
adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.

A nem Áfa köteles egyéni vállalkozók és az adószámmal rendelkező magánszemélyek – függetlenül attól, elektronikus kapcsolattartásra, ügyintézésre kötelezettek – nem kötelesek
pénzforgalmi számlanyitásra, így a fizetési kötelezettségüket belföldi fizetési számláról történő átutalással, vagy készpénz-átutalási megbízással (csekken) is teljesíthetik.
Amennyiben készpénzzel kívánják fizetési kötelezettségüket teljesíteni, csekket a Polgármesteri Hivatal Adócsoportjánál kaphatnak. Ha bármilyen probléma adódna Önkormányzati Hivatali Portálon való elektronikus ügyintézésben, abban az esetben használható az E-papír szolgáltatás: https://epapir.gov.hu

 

Továbbá:

Tájékoztatjuk Önöket, hogy megkezdtük a 2019. évi helyi adó és gépjárműadó fizetési kötelezettségekről szóló határozatok és értesítések postázását. Ezúttal – idén első alkalommal- már most kiküldésre kerülnek a 2019. II. félévi gépjárműadó és építményadó csekkek is. Korábban többen nehezményezték, hogy az Adóhatósági küldeményért be kellett menniük a Postára. Ennek kapcsán felhívjuk azon adózó ügyfeleink figyelmét, akik 2018. évben új vagy újonnan forgalomba helyezett gépjárművet vásároltak, vagy 2018. évben költöztek Üllőre, továbbá akik esetében csökkent a gépjárműadó a mértéke, hogy a fizetési kötelezettségükről határozatban értesülnek, mely tértivevényes levél formájában kerül postázásra.
A határozatok tértivevénnyel történő kézbesítése jogszabályi kötelezettségünk, mivel igazolnunk kell az átvételt a döntés véglegessé válásának megállapítása érdekében.

Ezért megértésüket kérjük!

A gépjárműadó mértéke személygépkocsik, illetve motorkerékpárok esetén kW-ban kifejezett adóalap után:

– gyártási években és az azt követő 3 naptári évben 345.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140.-Ft/kW.

Tehergépjárművek és utánfutók esetén a gépjárműadó alapja a hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege, növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával, mértéke az adóalap
minden megkezdett 100 kilogrammja után a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén 850.-Ft, fenti csoportba nem tartozó tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén 1.380.-Ft.
A gépjárműadó fizetési kötelezettségnek két részletben kötelesek eleget tenni. A 2019. I. félévi gépjárműadó fizetési kötelezettség határideje a határozat véglegessé válásától (a
kézhezvételtől számított 15. nap) számított 15. nap, a 2019. II. félévi gépjárműadó fizetési kötelezettség határideje 2019. szeptember 15., mely fizetési kötelezettségekről a borítékban
található készpénz-átutalási megbízás.

A helyi iparűzési adó mértéke változatlan továbbra is az adóalap 1,9%-a. A hatályos jogszabályok alapján a helyi iparűzési adó bevallása önadózással történik, miszerint az adózó
saját maga állapítja meg, vallja be és fizeti meg a helyi iparűzési adót. A 2019. év első félévi adóelőleg fizetési határideje 2019. március 18. A 2018. évi helyi iparűzési adóbevallás benyújtási határideje 2019. május 31-e, mely kötelezettségének elektronikus úton kötelesek eleget tenni. A 2018. évre „Különbözet”-ként megállapított összeget az adózó köteles 2019. május 31-ig minden további értesítés nélkül megfizetni, valamint a 2019. évi II. félévi adóelőleg fizetési kötelezettségének 2019. szeptember 15-ig eleget tenni. Az építményadó mértéke változatlan, az 500 m2-t meg nem haladó alapterületű adóköteles építmények tekintetében továbbra is 750.-Ft/m2/év, az 500 m2-t meghaladó alapterületű adóköteles építmények tekintetében 1.050.-Ft/m2/év. Továbbra is mentes az építményadó alól az adóalanynak a nem lakás céljára szolgáló, egyébként adóköteles építménye(i) 50 m2 alapterületig, kivéve az üzleti célt szolgáló
építményt. Az építményadó fizetési kötelezettségnek két részletben kötelesek eleget tenni. A 2019. I. félévi építményadó fizetési kötelezettség határideje 2019. március 18-a, a 2019. II.
félévi építményadót 2019. szeptember 15-ig kötelesek megfizetni.

Fizetési kötelezettségeiket átutalással is teljesíthetik az OTP Bank Nyrt-nél vezetett számlákra:
GÉPJÁRMŰADÓ SZÁMLASZÁM:11742056-15392141-08970000
IPARŰZÉSI ADÓSZÁMLASZÁM:11742056-15392141-03540000
ÉPÍTMÉNYADÓ SZÁMLASZÁM: 11742056-15392141-02440000
KÉSEDELMI PÓTLÉK SZÁMLASZÁM: 11742056-15392141-03780000

Felhívjuk a figyelmüket egy lényeges jogszabályi változásra.
A 49/2012. (XII.28.) NGM rendelet 3.§. (1). bekezdése alapján az Adóhatóságot a végrehajtás foganatosításáért 5.000.-Ft költségátalány illeti meg. Mit jelent ez a gyakorlatban! Azon adóalanyoknak, akik határidőre nem tesznek eleget az adófizetési kötelezettségüknek és az Adóhatóság megindítja a végrehajtási eljárást (letiltás munkabérre és nyugdíjra, hatósági átutalás bankszámlára) az adóhátralék mellett a jogszabályban előírt 5.000.-Ft költségátalányt is meg kell fizetniük. Felmerülő kérdéseikkel az Adócsoport munkatársaihoz fordulhatnak Polgármesteri Hivatal I. emeleti 131-es és 132-es irodájában ügyfélfogadási időben: hétfő:13-17,30-ig; szerda: 8-12-ig és 13-15,30-ig; péntek: 8-12-ig, valamint telefonon: 29 320-021/116, 131 és109-es melléken. E-mail cím:devai.eva@ullo.hu.

Dévai Éva
Adócsoport vezető

Megszakítás