Aktuális

Feltöltve: 2019. március 28. I Érvényes: 2019. április 30.

Tisztelt Jelölésben Érintett Személyek és Szervezetek!

A legutóbbi ülnökválasztás 2015. március 7. napja és április 30. napja között volt. A bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 2011. évi CLXII. törvény (a továbbiakban: Bjt.) 216. § (1) bekezdése szerint az ülnökök megbízatása 4 évre szól azzal, hogy a korábban megválasztott ülnökök megbízatása az új ülnökválasztástól számított 30 nap elteltével jár le.
Ennek megfelelően idén általános ülnökválasztásra kerül sor, melynek időpontját a köztársasági elnök tűzi ki.

További részletek itt.

A bírósági ülnökök jogai és kötelezettségei

Bírósági ülnökök jelölése

Sima ülnök / minta

Fk ülnök / minta

Kmb ülnök / minta

Jelölést elfogadó nyilatkozat

Feltöltve: 2019. március 19. I Érvényes: 2019. március 21.

Az Üllő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2019. március 21-én (csütörtök) du.: 15,00 órakor tartja rendes ülését, melyre ezennel m e g h í v o m.

Részletek itt.

Feltöltve: 2019. március 13. I Érvényes: 2019. március 21.

A Képviselő-testület a 2019. március 14. napjára tervezett rendes ülését 2019. március 21-én, csütörtökön 15:00 órai kezdettel tartja meg.

Feltöltve: 2019. március 13.

Üllői Polgármesteri Hivatal Adócsoport közleménye a helyi adózásról és a befizetési határidőkről

Tájékoztatjuk a Tisztelt Ügyfeleinket, hogy megkezdtük a helyi adók és a gépjárműadó I. félévi befizetési kötelezettségeiről szóló értesítések postázását. A jogszabály szerinti március
15-ei befizetési határidő várhatóan 1-2 héttel tolódik. Az adók megfizetését minden esetben a kézhezvételtől számított 30 napon belül kell teljesíteni (15 nap a határozat véglegessé válása, további 15 nap a befizetési határidő), akkor is, ha a kiküldött határozaton és csekken más határidő szerepel.

Kérjük szíves megértésüket!
Üllői Polgármesteri Hivatal
Adócsoport

Feltöltve: 2019. március 4. I Érvényes: 2019. március 31.

A DPMV Zrt. a Városháza épületében működő Ügyfélszolgálati Fiókiroda megszüntetéséről, egyúttal Ügyfélpont létrehozásáról döntött, 2019. március 4. hatállyal. Az Ügyfélpont
nyitvatartási ideje: hétfői napokon 12:00-18:00 óra között. A rövidített nyitvatartás mellett az ügyintézési lehetőség is korlátozódik. Ivóvíz-, és/vagy szennyvíz-csatorna bekötések létesítésének megindítására, bekötési kérelem ügyintézésére (igénybejelentésre) kizárólag a kiemelt státuszú ügyfélpontokon és az állandó ügyfélszolgálati irodán van lehetőség. Készpénzfizetési lehetőség kizárólag a vecsési állandó ügyfélszolgálati irodában biztosított.

Üllő Város Önkormányzatának Képviselő testülete nem ért egyet a DPMV Zrt. azon döntésével, amely szerint megszűnik a Városháza épületében működő Ügyfélszolgálati Fiókiroda és az a továbbiakban csak Ügyfélpontként működik. A városvezetés mindent megtesz annak érdekében, hogy a DPMV Zrt. üllői Ügyfélszolgálati Irodája változatlan ügyfélfogadási idővel, valamint változatlan ügyintézési lehetőségekkel újra indítsa a működését. Üllő Város Önkormányzata valamint a DPMV Zrt. között jelenleg egyeztető tárgyalások folynak az Ügyfélszolgálati Fiókiroda tovább működtetéséről. A megoldásig kérjük szíves türelmüket!

A DPMV Zrt. március 4-el életbe lépő új Ügyfélszolgálati rendjéről, a kiemelt státuszú
Ügyfélpontokról részletes tájékoztatást az alábbi linken kapnak:
https://dpmv.hu/ugyfeleinknek/ugyfelszolg

Képviselő testületi határozat DPMV Zrt döntésével szemben!.

Feltöltve: 2019. február 27. I Érvényes: 2019. március 31.

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 36.§ (1) bekezdése alapján „Az Adóhatóság írásban, az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban Eüsztv.) meghatározott elektronikus úton tart kapcsolatot az adózókkal.”

Ez azt jelenti, hogy a gazdálkodó szervezetek – ide értve többek között az egyéni és társas vállalkozókat, adószámmal rendelkező magánszemélyeket – 2018. január 1-től elektronikus
ügyintézésre kötelesek, tehát részükről ettől az időponttól papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni. (Erről a jogszabályi változásról 2018. évben már tájékoztattuk adózó ügyfeleinket.) Fontos tudnia, hogy az elektronikus levél, az e-mail nem minősül elektronikus ügyintézésnek, kizárólag a személyre szabott ügyintézési felületen, elektronikus azonosítási szolgáltatással ellátott rendszerben végzett ügyintézés (cégkapu, hivatali kapu). 2019. január 1. naptól az adóigazgatási eljárás részletszabályiról szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet 22.§ (2) bekezdése alapján az önkormányzati adóhatóság az adózó adószámlájának egyenlegéről, a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról NEM ÉRTESÍTI azt az adózót, aki (amely) bevallás benyújtására, illetve adatszolgáltatás teljesítésére ELEKTRONIKUS ÚTON KÖTELEZETT, vagy választása szerint elektronikusan nyújtotta be a bevallását.
Ezen adózóknak az Adóhatóság 2019. augusztusában már nem fog adószámla kivonatot küldeni csak ELEKTRONIKUS TÁJÉKOZTATÁST az adószámla és a felszámított késedelmi pótlék elektronikus elérhetőségéről, amely a következő oldalon érhető el:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Itt az önkormányzat kiválasztása után („válasszon önkormányzatot”) „adóegyenleg lekérdezése” menüpontot kell használni. Felhívom figyelmét, hogy amennyiben képviselőként / meghatalmazottként kívánja az adóegyenleg lekérdezés funkciót használni, ennek feltétele az adóhatósághoz írásban – a jogszabályi feltételeknek megfelelő űrlapon és adattartalommal – bejelentett képviseleti jogosultság!
Amennyiben képviseleti jogosultsága az adóhatósági rendszerben nem rögzített, az adóegyenleg lekérdezést nem tudja használni! A meghatalmazást közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni vagy jegyzőkönyvbe kell mondani. A jogi személy képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselőjének eljárása személyes eljárásnak minősül, ezen esetekben a képviseleti jog igazolása nem szükséges.
Tájékoztatom továbbá, hogy az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/217. (XII.28.) Korm. rendelet 20.§ (1) bekezdése alapján a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett
adózó a fizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni.

A nem Áfa köteles egyéni vállalkozók és az adószámmal rendelkező magánszemélyek – függetlenül attól, elektronikus kapcsolattartásra, ügyintézésre kötelezettek – nem kötelesek
pénzforgalmi számlanyitásra, így a fizetési kötelezettségüket belföldi fizetési számláról történő átutalással, vagy készpénz-átutalási megbízással (csekken) is teljesíthetik.
Amennyiben készpénzzel kívánják fizetési kötelezettségüket teljesíteni, csekket a Polgármesteri Hivatal Adócsoportjánál kaphatnak. Ha bármilyen probléma adódna Önkormányzati Hivatali Portálon való elektronikus ügyintézésben, abban az esetben használható az E-papír szolgáltatás: https://epapir.gov.hu

 

Továbbá:

Tájékoztatjuk Önöket, hogy megkezdtük a 2019. évi helyi adó és gépjárműadó fizetési kötelezettségekről szóló határozatok és értesítések postázását. Ezúttal – idén első alkalommal- már most kiküldésre kerülnek a 2019. II. félévi gépjárműadó és építményadó csekkek is. Korábban többen nehezményezték, hogy az Adóhatósági küldeményért be kellett menniük a Postára. Ennek kapcsán felhívjuk azon adózó ügyfeleink figyelmét, akik 2018. évben új vagy újonnan forgalomba helyezett gépjárművet vásároltak, vagy 2018. évben költöztek Üllőre, továbbá akik esetében csökkent a gépjárműadó a mértéke, hogy a fizetési kötelezettségükről határozatban értesülnek, mely tértivevényes levél formájában kerül postázásra.
A határozatok tértivevénnyel történő kézbesítése jogszabályi kötelezettségünk, mivel igazolnunk kell az átvételt a döntés véglegessé válásának megállapítása érdekében.

Ezért megértésüket kérjük!

A gépjárműadó mértéke személygépkocsik, illetve motorkerékpárok esetén kW-ban kifejezett adóalap után:

– gyártási években és az azt követő 3 naptári évben 345.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185.-Ft/kW,
– gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140.-Ft/kW.

Tehergépjárművek és utánfutók esetén a gépjárműadó alapja a hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege, növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával, mértéke az adóalap
minden megkezdett 100 kilogrammja után a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén 850.-Ft, fenti csoportba nem tartozó tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén 1.380.-Ft.
A gépjárműadó fizetési kötelezettségnek két részletben kötelesek eleget tenni. A 2019. I. félévi gépjárműadó fizetési kötelezettség határideje a határozat véglegessé válásától (a
kézhezvételtől számított 15. nap) számított 15. nap, a 2019. II. félévi gépjárműadó fizetési kötelezettség határideje 2019. szeptember 15., mely fizetési kötelezettségekről a borítékban
található készpénz-átutalási megbízás.

A helyi iparűzési adó mértéke változatlan továbbra is az adóalap 1,9%-a. A hatályos jogszabályok alapján a helyi iparűzési adó bevallása önadózással történik, miszerint az adózó
saját maga állapítja meg, vallja be és fizeti meg a helyi iparűzési adót. A 2019. év első félévi adóelőleg fizetési határideje 2019. március 18. A 2018. évi helyi iparűzési adóbevallás benyújtási határideje 2019. május 31-e, mely kötelezettségének elektronikus úton kötelesek eleget tenni. A 2018. évre „Különbözet”-ként megállapított összeget az adózó köteles 2019. május 31-ig minden további értesítés nélkül megfizetni, valamint a 2019. évi II. félévi adóelőleg fizetési kötelezettségének 2019. szeptember 15-ig eleget tenni. Az építményadó mértéke változatlan, az 500 m2-t meg nem haladó alapterületű adóköteles építmények tekintetében továbbra is 750.-Ft/m2/év, az 500 m2-t meghaladó alapterületű adóköteles építmények tekintetében 1.050.-Ft/m2/év. Továbbra is mentes az építményadó alól az adóalanynak a nem lakás céljára szolgáló, egyébként adóköteles építménye(i) 50 m2 alapterületig, kivéve az üzleti célt szolgáló
építményt. Az építményadó fizetési kötelezettségnek két részletben kötelesek eleget tenni. A 2019. I. félévi építményadó fizetési kötelezettség határideje 2019. március 18-a, a 2019. II.
félévi építményadót 2019. szeptember 15-ig kötelesek megfizetni.

Fizetési kötelezettségeiket átutalással is teljesíthetik az OTP Bank Nyrt-nél vezetett számlákra:
GÉPJÁRMŰADÓ SZÁMLASZÁM:11742056-15392141-08970000
IPARŰZÉSI ADÓSZÁMLASZÁM:11742056-15392141-03540000
ÉPÍTMÉNYADÓ SZÁMLASZÁM: 11742056-15392141-02440000
KÉSEDELMI PÓTLÉK SZÁMLASZÁM: 11742056-15392141-03780000

Felhívjuk a figyelmüket egy lényeges jogszabályi változásra.
A 49/2012. (XII.28.) NGM rendelet 3.§. (1). bekezdése alapján az Adóhatóságot a végrehajtás foganatosításáért 5.000.-Ft költségátalány illeti meg. Mit jelent ez a gyakorlatban! Azon adóalanyoknak, akik határidőre nem tesznek eleget az adófizetési kötelezettségüknek és az Adóhatóság megindítja a végrehajtási eljárást (letiltás munkabérre és nyugdíjra, hatósági átutalás bankszámlára) az adóhátralék mellett a jogszabályban előírt 5.000.-Ft költségátalányt is meg kell fizetniük. Felmerülő kérdéseikkel az Adócsoport munkatársaihoz fordulhatnak Polgármesteri Hivatal I. emeleti 131-es és 132-es irodájában ügyfélfogadási időben: hétfő:13-17,30-ig; szerda: 8-12-ig és 13-15,30-ig; péntek: 8-12-ig, valamint telefonon: 29 320-021/116, 131 és109-es melléken. E-mail cím:devai.eva@ullo.hu.

Dévai Éva
Adócsoport vezető

Feltöltve: 2019. január 23. I Érvényes: 2019. január 31.

A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, Gazdasági Ellátó Központ Kéményseprő Ipari Igazgatóhelyettesi Szervezet Pest Megyei Ellátási Csoport tájékoztatója lakossági ingatlanok és társasházak égéstermék elvezetőnek rendszeres felülvizsgálatához.

2019. január elsejétől Üllő város kéményseprőipari közszolgáltatója a katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezete. Ezzel a változással a városban a lakossági tulajdonú ingatlanok és a
társasházak égéstermék-elvezetőinek rendszeres felülvizsgálatát a katasztrófavédelem szakemberei végzik el.

További részletek itt.

 

Feltöltve: 2019. január 11. I Érvényes: 2019. január 18.

Szeretnénk rövid tájékoztatást nyújtani az e-recept bevezetéséről. Az e-recept, egy elektronikus nyilvántartó rendszer, amelyben az orvos által felírt készítmények online jelennek meg a patika nyilvántartásában. Azonban a legfontosabb tudnivaló, hogy a bevezetésre kerülő e-recepttel a gyógyszerkiváltás lehetősége bővült és mellette a hagyományos papír alapú recept felírás is megmarad!

E-recepttel történő gyógyszerkiváltás vagy a páciens TAJ száma alapján, vagy az átruházható felírási igazolással lehetséges. A háziorvosok papírformában nyomtatott felírási igazolást készítenek, amivel bárki kiválthatja hozzátartozója gyógyszereit is.

TAJ alapon kizárólag maga a páciens válthatja ki saját e-receptjeit, és a TAJ kártya mellett fényképes személyazonosító igazolványt is fel kell mutatnia. Amennyiben a páciens rendelkezik e-személyi igazolvánnyal, akkor a kiváltáshoz csupán az e-személyi igazolványra van szükség. 2019. év végéig az a személy is kap felírási igazolást, aki saját gyógyszereit szeretné kiíratni orvosával. Az e-recept felírásához mindenkinek meg kell jelenni a háziorvosi rendelőben a régi rend szerint. Az orvosi kontrollra mindenképp szükség van. Természetesen így is lehetőség van háromhavi gyógyszer felírására.

Más személy gyógyszereit csak hagyományos recepttel, vagy pedig nyomtatott felírási igazolással lehet kiváltani. A gyógyszerek átvétele után a gyógyszertárban kinyomtatott kiadási igazolást minden esetben alá kell írni.

Kérjük ne feledjék! Az e-recept bevezetése mellett a jövőben is lehet papíralapon gyógyszert rendelni. A kézzel írott vények használata is érvényben marad! A hagyományos papír alapú recepttel történő kiváltás továbbra is biztosított!

Feltöltve: 2018. december 18.

Üllő Város Önkormányzata és Üllő Polgárai megdöbbenve értesültek a Szőlőskert utcában, december 16-án történt tűzesetről. Ahogy facebook oldalunkon tegnap hírt adtunk róla, a Szőlőskert utcai lakóház a tűzeset miatt lakhatatlanná vált. A sajnálatos eset károsultjának lakhatása egy időre biztosított, hiszen a szomszédjában élő tanár házaspár a jószomszédi viszonyra való tekintettel befogadta az otthonába.
A hír megjelenését követő lakossági facebook kommentekből egyértelműen kiderült számunkra a közösségi szándék. Üllő Város Önkormányzata ennek élére kíván állni, melynek értelmében a Képviselő testület a mai napon a vis maior keretből 500.000.- Ft (ötszázezer-forint) támogatást biztosított a károsult részére. Ezen felül a mai naptól kezdve pénzbeli adománygyűjtést szervezünk bajba jutott Polgártársunk megsegítésére.

Hiszünk az összefogás erejében! Kérünk mindenkit, aki teheti lehetőségeihez mérten segítsen!
Pénzbeli felajánlásaikat 2019. január 20-ig várjuk az alábbi pénzforgalmi számlaszámra:
Bankszámla megnevezése: Üllő Város Önkormányzat Letéti Számla
Bankszámla száma: 11742056-15392141-06530000
Számlavezető Bank neve: OTP Bank Nyrt.
Kérjük, hogy a közleményben tűntessék fel: „Szőlőskert utcai tűzeset károsultja”

Pénzbeli felajánlásaikat a gyűjtést követően az Önkormányzat által biztosított 500.000.- forinttal együtt átadjuk a Szőlőskert utcai bajba került Polgártársunk részére. Segítségüket, adományaikat köszönjük!

Feltöltve: 2018. december 17.

Az Oroszországi Föderáció állategészségügyi hatósága módosította az afrikai sertéspestis vonatkozásában fertőzöttnek minősülő területek körét, amely Magyarország tekintetében a korábban is beletartozó Heves- és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéken túlmenően a következő megyékkel bővült: Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Hajdú-Bihar megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Nógrád megye, Pest megye.

Fentiekre tekintettel az alábbi bizonyítványminták mellékletei módosultak és 2018. december 3-tól elérhetők az OÁIR rendszeren:

  • a prémes állatok és nem élelmiszer termelő állatok takarmányának (eledelének) előállítására szánt állati eredetű nyersanyag (02.3/2299/2/2012),
  • az állati eredetű nyersanyagot tartalmazó kész élelmiszerek (02.3/356/2/2010),
  • a húskonzerv, szalámi és egyéb, fogyasztásra kész húskészítmények (02.3/356/2010),
  • a tenyésztésre szánt sertések (90077/032/2006) kiviteléhez szükséges állategészségügyi bizonyítványminták.

Élelmiszerek kiszállítása esetén az exportbizonyítványok részeként ki kell állítani azok mellékleteit (ASP fertőzött területről történő kiszállítás esetén az ASP vírusát inaktiváló kezelésről szóló igazolást, ASP mentes területről történő kivitelnél a korlátozás alá vont területek listáját) abban az esetben, ha a termék sertéshúst, ill. sertéseredetű összetevőt tartalmaz.

Amennyiben a termék nem tartalmaz sertéseredetű összetevőt, az afrikai sertéspestistől való mentességre utaló pontot a hatósági állatorvos aláírásával és bélyegzőlenyomatával igazoltan törölheti az exportbizonyítványból, és ebben az esetben a mellékleteket nem kell kiállítani.

 

Zsigó Róbert
élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár
Agrárminisztérium

A jó sertéstartási gyakorlatról szóló tájékoztató megtekintéséhez kattintson ide!

A sertéstartók számára szóló tájékoztató megtekintéséhez kattintson ide!